Saturday, November 21, 2009

Pilihan Terbaik Produk Dermalogica

A satisfied customer.Hishhh makcik ni mesti nak menyelit juga dlm setiap entry,nah doposen gi main jauh2 :p..haha..Tkde la,saya perasan antara readers yg kerap masuk blog saya ialah lepas mereka search untuk produk Dermalogica selain entry kebaya nyonya, berrygen & medan ikan bakar di Umbai.Tu kira antara entry popular yg saya ada kot.Ok sebenarnya saya nak kongsi pengalaman selama 1 tahun 8 bulan sebagai pengguna produk Dermalogica.Mula2 nak beli complete set mmg saya berhabis ribu riban juga tapi lepas tu just beli mana yg dah habis je.Lgpun setiap produk ni tahan lama n ada yg boleh tahan sehingga 6 bulan sblm habis!Saya guna dari cleanser, toner, moisturizer, scrub, mask, sunblock, booster, deodorant, lotion sampai la ke shower gel.Kat bawah ni antara produk Dermalogica kesukaan saya.Tapi sebenarnya semua produk saya suka termasuk la yg saya sedang guna skrg mcm Dermal Clay Cleanser, Clearing Skin Wash, Environmental control deodorant, Soothing Protection Spray, Skin Refining Masque dll.Terlalu banyak sampai tak ingat!Tapi suka saya ingatkan yg produk Dermalogica ni tak janjikan kesan perubahan dlm masa 2 minggu penggunaan mcm yg diwar2kan produk lain.Kena sabar sket la.Hasilnya mmg agak lambat tapi kesannya selamat utk jangka masa panjang.Itu lebih penting dari end up kulit nampak mcm udang kena bakar bila berjemur bawah matahari.

#1 Dermalogica multivitamin power firm for eye and lip area
Recommended for environmentally-sensitized or prematurely-aging skin
Combat visible lines around the eye and mouth area with this powerful firming complex.Vitamins A,C and E plus organic silicones promote elasticity and improve smoothness.

My experience:Ni produk 2-in-1 sbb boleh pakai utk mata & bibir.Setakat ni bawah mata saya blm ada lagi eye bag atau wrinkles...setakat fine lines tu biasa la sbb umur saya pun dah akhir 20an..hehe..Baunya pun sgt menyenangkan.

#2 Dermalogica daily microfoliant
Recommended for all skin condition
This unique Rice-based powder formula activates upon contact with water,releasing Papain,Salicylic Acid and Rice Enzymes that micro-exfoliate dead cells,instantly leaving skin smoother and brighter.Our unique Skin Brightening Complex of Aspergillus,Grapefruit and Licorice helps to balance uneven pigmentation while a super-soothing blend of Green Tea,Gingko and Collodial Oatmeal helps to calm the skin,leaving it extraordinarily clear and refreshed.Gentle enough to use on a daily basis.Not recommended for users of medically-prescribed exfoliation products.

My experience:Skrub ni diperbuat dari beras n partikelnya sgt halus.Jadi utk kulit saya yg ada byk bumpy due to severe acne/scars mmg sgt la lembut kat kulit.Lgpun skrub ni bagus utk buang kulit mati.Kulit mati ni kalo tak dibuang,bila nak pakai mekap nanti akan jadi blotchy n patchy.

#3 Dermalogica skin hydrating booster
Recommended for all skin conditions
An intensive hydrating fluid that revitalizes parched skin.Hydrates,smoothes and minimizes fine lines with a concentrated blend of Hyaluronic Acid,Panthenol,Glycolipids and Algae Extract to restore moisture balance.

My experience:Booster ni mmg wajib saya bawa kalo outstation sbb kulit saya kalah dgn aircond.Skin therapist saya ckp walaupun kulit saya jenis berminyak n sensitif tapi kat surface sebenarnya kering.Kiranya kulit saya ni ada unsur2 combination skin.Kalo saya tak bawa booster ni alamatnya kulit kat bahagian dagu n belakang cuping telinga akan jadi mcm berkeping.Haaa tak tau nak describe mcm mana tp kering la n rasa gatal/pedih.Booster ni bertindak macam air yg memberi kesegaran secara pantas!

#4 Dermalogica oil free matte block spf20
Recommended for skin prone to excess oil production or breakouts
Shield skin from damaging UV rays and control oil production with this invisible sunscreen.Microsponge technology absorbs oil,maintaining an all-day matte finish and preventing shine without any powdery residue.Oil free formula contains soothing Green Tea to help calm skin due to breakouts.

My experience:Selama ni saya tercari2 sunblock yg bagus utk kulit saya sbb kebanyakan produk yg saya jumpa semuanya buatkan kulit saya tambah berminyak!Tapi dgn sunblock ni semua masalah tu dpt diatasi.Mmg saya amat suka la sbb sebelum keluar rumah mmg wajib pakai sunblock.Kiranya sunblock ni bertindak mcm span magik!No more oily skin.

#5 Dermalogica stress relief treatment oil
For body and scalp treatment,massage directly onto skin.For an aromatherapy bath,add directly to running water.Can also be blended with your daily body cream for added moisture and aromatherapy benefits.

My experience:The best aromatherapy oil I ever used!Setiap kali badan rasa lenguh,bahu rasa sakit atau stress mesti saya suruh hubby massage badan saya.Sorry ye kalo 18sx tapi kan mmg sgt berkesan and my hubby is really a good masseur *wink*!Biasanya saya akan tidur lena lps tu n bau aromaterapi ni mmg tahan lama.Rasa tenang tu sampai ke otak.Serius.Selain tu boleh campur dlm bath tub tapi saya jarang buat sbb rasa mcm rugi pula.Kalo kepala saya sakit biasanya saya akan sapu minyak ni kat belakang telinga.

Footnote:All Dermalogica products contain no artificial frangrance and color.For more entries of Dermalogica products,simply click at Dermalogica label @ 'Sharing Is Caring category'.

4 comments:

xeea said...

walaupun sy no longer a dermalogica regular customer, tp sy still stick with the booster. sgt2 bagus utk dehydrated skin macam sy. dah pakai like almost 4 years! highly recommended!

err.. kemain lg promo. nak kena mintak komisen neh :p

Suzie said...

ziha:seriously booster tu ciptaan terhebat :) tu la dermalogica patut bagi discount ni sbb buat free promotion..hehe..

Liza said...

Sa lam, awak ada pakai lagi ke produk nih....saya baru beli klmarin, dia bg saya set normal/dry. Tp saya rasa kulit saya combination...lps saya pakai tu muka rasa sdkit panas, kenapa ye? Awak ada rasa mcm tu tak masa mula pakai...

Zakaria Mahuddin said...

Dermalogica adalah produk terbaik muka yang pernah saya digunakan. Saya hanya ingin berkongsi dengan anda bahawa saya mendapat Dermalogica produk wajah dari LahBeauty.com. Mereka menawarkan harga yang terbaik di bandar.

 

Copyright © Magic Potion 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.